maanantai 24. toukokuuta 2021

PISSANKELTAISTEN KUKKIEN PALUU

Muistatteko vielä pissankeltaisen hyasintin? Sen, jonka toivoin olevan ihan kunnon keltainen, mutta joka olikin sitten semmoinen haalean pissan värinen.

 

No nyt homma menee vähän toisinpäin. Tulppaanit (ja muut sipulikasvit) ovat ihan lemppareitani meidän pihassa, koska a) ne nyt vaan ovat niin kauniita ja b) ovat ainoita, joita ei tarvitse millään tavalla hoitaa. Olen jo monen vuoden ajan haaveillut valkoisten tulppaanien kukkapenkistä, mutta joka kerta syksyllä muistaessani tämän, en ole löytänyt valkoisia enää mistään. Viime vuonna olin ihan vahingossa ajoissa liikkeellä ja ostin valkoisten tulppaanien sipuleita varmaan kymmenen pussillista. Ja jopa istutin ne ennen routaa, mikä ei ihan joka vuosi toteudu - usein löydän syksyllä ostamani sipulit kuivuneina jostain kaapin perukoilta huhtikuussa (ja juu, eivät enää lähde kasvuun seuraavana vuonna, kokeiltu on). Eli viime syksynä kaivoin maahan hirveän määrän VALKOISIA tulppaaneja ja koko talven ja kevään olen odotellut niitä.

Viikko sitten näytti vielä ihan lupaavalta:

 

Mutta nyt, kun kukat ovat avautuneet, niin - haloo, ei ne mitään valkoisia ole, vaan hailakan pissan värisiä!! Ihanan kauniita tietenkin, mutta kuitenkin. Jälleen kerran pissan väri ujuttautuu elämääni!

Valkoinen kukka on mun mielestä tämmöinen:

 

Ja ne mun "valkoiset" tulppaanit on tämmöisiä:


HAALEAA PISSAA!!!

Lopuksi todettakoon, että tiedostan tietenkin, että ongelma-asteikolla 1 - 10 en tällä ongelmalla pääse edes plusasteikon puolelle. Koska ovathan noi nyt aika ihania kuitenkin 💛 Kunhan nyt vähän kävin avautumassa aiheesta 😄

Päivät ovat tosi hektisiä tällä hetkellä; kevään viimeiset tunnit ovat huomenna, jonka jälkeen alkaa koeviikko - ja sitten kesäloma, mikä tuntuu jotenkin ihan hassulta tällä hetkellä. Sairasloman jälkeen töihin palanneena mulla on semmoinen tunne, että lukuvuosi on just alkanut ja mulla olisi virtaa jatkaa opetusta nyt vielä vaikka kuinka kauan. Sisäinen kalenterini on siis ihan sekaisin tällä hetkellä.

Kuis siellä?

Onhan nämäkin kyllä aika ihania 💜


 

4 kommenttia:

  1. Joskus on ihan aiheellista ja tarpeellista, että first world ongelmat on tuota luokkaa. =D Kertoo siitä, ettei suhtaudu elämään ihan niin hengenvakavasti.
    Mutta olen kyllä samoilla linjoilla, että valkoinen kukkanen on tuollainen kirkkaan, jopa vähän sinertävään taittavan, valkoinen eikä kellertävä.
    Ei silti, minusta nuo tulppaanit on kauniita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, pitää muistaa olevansa onnellisessa asemassa, kun ongelmat ovat näinkin "vakavia" kuin tämä 😂
      Tykkään kyllä itsekin näistä tulppaaneista (kuten kaikista), vaikka "väärän" värisiä ovatkin 💛

      Poista
  2. Mun mielestä sun tulppaanit on luonnonvalkoisia <3. Ainakin tuossa toisessa kuvassa.

    Mulla on mennyt nyt muutama viikko huonosti, kun toisestakin silmästä irtosi lasiainen ja se tapahtui niin rajusti, että siitä tuli tosi paljon haittaa, enkä ole oikein pystynyt lukemaan enkä kirjoittamaan. Töistäkin oli pakko olla pois, mutta tuli vaan huono omatunto siitäkin. Vaan jos ei näe, niin ei näe.

    Nyt olen reilun viikon syönyt "Omega7-eye" tyrniöljykapseleita ja niiden teho on ihan uskomaton. Vaikkeivat haittana olevia isoja samentumia ja harsoja poistakaan, niin ne on jokatapauksessa vaalentuneet tosi paljon ja silmätkin liikkuu paljon sulavammin. Ihan parasta tässä hetkessä.

    Ja joo, uskon ton, että sun kesäloma tuntuu tulevan yllättävän äkkiä. Koita nyt kuitenkin nauttia siitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, on ne tulppaanit luonnonvalkoisia jossain valossa, mutta useimmiten kuitenkin pissanvalkoisia :D

      Voi kamala tota sun silmää!! Voin uskoa, että hankaloittaa elämää ihan älyttömästi ja varmasti on myös pelottavaa. Mulla ei ole silmien kanssa mitään muuta "ongelmaa" kuin pelkästään lukulasit, jotka nekin ovat vahvuudeltaan ihan vähäiset, mutta sekin tuntuu isolta riesalta. Eipä kyllä ole mitään verrattuna sun silmävaivoihin, joten en enää ikinä valita niistä. Onneksi noista tyrniöljykapseleista on ollut apua 💛💛💛

      Eiköhän mun kesälomankaipuu iske päälle heti, kun kohta alkavan koeviikon korjausrumba käynnistyy 😂

      Poista

Kiva kun kävit :) Kiitos kun jätät kommenttisi!